Hoa hela natten...


Min älskade mamma var en riktig galenpanna! Hon sjöng ofta låtar som det var fart i.. hon sjöng bla "hoa hela natten, hoa hela dan"... (ja ni vet låten) när hon åkte nerför skidbacken i världens fart! Ni som kännde henne kan säkert se en bild framför er :) Hon var fast besluten att "Blue Hawaii" skulle spelas på hennes begravning och det gjorde vi :)

Till och med i detta blogginlägg som jag har bifogat längre ner så ser man glimten i mammas öga och hur hon sjunger "La de swinge" samtidigt som hon skriver!

Jag saknar mamma mer för varje dag som går... jag har dock börjat hålla igen tårarna en aning och jag vet inte varför?! Kanske för att det är extra jobbigt nu kring jul... första julen utan mamma! Första julen som jag själv har barn... ja det är sååå konstigt alltihopa!


"På ruta ett igen!

1 Juni, 2009 by gunnelbirgitta

Hej alla mina tröstande vänner!

 Är nyss hemkommen från sjukhuset igen, som jag skrev tidigare har jag klippkort på akuten och avd 1, har haft kraftiga magsmärtor och feber jag har fått snabb smärtlindring både dag och natt, igår gjordes en buköversikt på min mage och det visade att min cancer hade spridit sej på många andra ställen i magen så det blev en tung dag med tårar, men idag känns det mycket bättre , jag tänker inte ge upp ännu, cancerjävlarna lever rövare just nu i min kropp,men jag hoppas dom ska få sej en omgång i morgon när Peter Anders och jag ska till Gävle för att få veta vilken vidare behandling jag ska få,det börjar bli tidsbrist så jag hoppas jag får börja på ruta ett i morgon, tack alla som jag vet tänker på mej. skickar mail och bloggar,tänk att jag har så många deltar i min sjukdom, Frida håller på att fixa min krafstation och det känns för idag mår jag toppen, Evy och jag har varit på en tripp till Gnarp på Walmans tygaffär, kul att  göra ngt annat det behövs inte så mycket, men jag saknar golfen jättemycket, men jag kommer nog snart ut på banan och då ska jag veva runt och la det swinge.   

 

Kramar gunnelbirgitta"


Älskar dig mamma! Ett mer...

 


Kommentarer
Postat av: malou.

frida:det var ett fint inlägg om känslor, gråt som hejdas, av vem? kanske jultomten, o fina rader till minne av gunnel.

klart att det är svårt...och alla speciella dagar kommer mamma din att vara med dig i dina tankar o minnen.

jo ,jag kan hör henne säga just det, lat det swinge, och minns hennes starka positiva inställning till allt. Både konstiga och besvärliga saker likaväl som det nästan ohanterliga i livet.

men nu är din mamma en lysande stjärna som ger dig ljus på livets stig.puss o kram.

2009-12-22 @ 18:47:31
Postat av: malou.

hej på er,och tänd ett ljus till minne av gunnel.vilken toppenmor du har haft, frida,det är lyx.

jag tänder mitt ljus nu för gunnel och det ska brinna hela julhelgen och jag blir glad när jag tänker på hennes personlighet.

tårarna finns men också glädjen.varma tankar till dig,min pärla...

julekram till hela familjen. go jul.

2009-12-23 @ 18:11:47
Postat av: malou.

glad jul afton sötnosar:

2009-12-24 @ 20:46:56
Postat av: malou.

gott nytt år till er i himlen och på jorden: nu har vi en ny kalender och nya utmaningar..... saga blir månader äldre och utveckling följer därmed...så följ med i den... det ÄR livet... puss på er alla i familjen. love.

2010-01-01 @ 20:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0