JÄVLA SKITCANCER!

Hej allihopa! Ikväll/Natt fick ja en gråtattack utan dess like... Det dröjde ett tag innan jag kom på vad det var. Jag saknar min mamma hela tiden men nu kom det över mig på ett annat vis. Det var tusen minnen och känslor som vällde fram och jag kan inte hjälpa att jag tycker synd om mig själv just nu. Jag hade så gärna velat att mamma skulle få träffa Saga!

Hittade ett bloginlägg som också var tungt att läsa, jag kommer att bifoga det längre ner i inlägget + en länk till mammas blogg där man kan läsa om hela förloppet. Det skulle betyda oerhört mycket för mig om ni tog er tid att läsa mammas blogg... hon kämpade tappert och det minsta man kan göra är väl ändå att låta henne bli hörd? Jag kommer dock att ta delar från bloggen till min egen blogg då jag skriver om mamma. Så ni som inte orkar läsa hela mammas blogg behöver inte....

Här kommer en del:


"Jävla skitcancer

Juni 30th, 2009 by gunnelbirgitta

    

Hej!

Nu är det ett tag sedan jag skrivit men Midsommaren blev inte som jag tänkt mej, tyvärr hamnade jag på sjukhuset igen, fick operera bort en tumör igen och levern går inte att göra något åt för den den är full av tumörer, det är så konstigt ibland känner jag att jag fixar det här nästa gång är det noll. i går grät jag krokodiltårar,därför  att Frida hade beställt tid för ultraljud  på vårat lilla barn-barn Saga. 
Simon, Frida , jag och Anders, tittade på bilderna, så nu har jag i alla fall sett den lilla flickan som ska heta Saga det kändes JÄTTEJOBBIGT jag är så rädd att jag inte får träffa mitt lilla barn-barn.

Just nu är Kiki och barnen hemma, det är så trevligt att ha vildingarna hemma men ibland jobbigt också vädret toppen vad kan man mer begära (vara frisk så klart),

Alla mina vänner! försök att fånga dagarna det är så lätt att säja OK det ska jag göra men det på två sek är det borta.  Jag älskar Er från mitt hjärta."

http://gunnelbirgitta.bloggsida.se

Mamma & Jag




Uscha vad livet är orättvist ibland!

Kram och godnatt!


Kommentarer
Postat av: Carro*

Gråter när jag läser detta... det är så tråkigt det som hänt. Man förstår inte varför. Tänker jätte ofta på Gunnel. Saknar henne.

Kram på er!

2009-11-20 @ 01:43:10
Postat av: Lisa M

Läser Gunnels blogg nu.. tårar i ögonen. Förstår din saknad och att få gråtattacker. saknaden och att förstå varför är svårt. Tiden går fort men känns ändå som om den står stilla.

Tänker på dej vännen!

Kramar

2009-11-20 @ 08:45:37
Postat av: Maja

Hej stumpan!

Har nu suttit i en och en halv timme och läst din mors blogg. Kan inte påstå att jag är helt torr i ansiktet. Det är liksom läskigt och svårt att tänka sig att någon bara försvinner.

Ring om du behöver prata. Jag kommer!

2009-11-20 @ 08:59:21
Postat av: sanna

Läste hennes blogg, du verkar ha haft en så stark, klok och fin mamma. Du är så stark Frida. Kramar!

2009-11-20 @ 09:08:19
URL: http://blogthing.wordpress.com
Postat av: Helene

Fy vad livet är orättvist ibland!! :( Kan inte fatta att din mamma verkligen är borta... Hon var varm som en solstråle din mamma, lika som du min vän! Förstår verkligen att de känns oerhört ledsamt för dej att hon aldrig hann träffa din fina dotter Saga!! Ens barn är ju det finaste man har o man är så stolt över vad man åstadkommit o vill visa det för hela världen, aldrig har nåt vackrare funnits på denna jord än sitt eget barn!! O att inte få dela det med sin mamma kan inte va lätt... Men jag vet att du är stark Frida, du kommer att fixa det här ändå... Och jag är helt övertygad om att fina mamma Gunnel är med Er o vakar över Er!! Och hon har säkert aldrig varit stoltare över Dig o din Saga!!!

Många varma styrkekramar från mej!!!!!!!

2009-11-20 @ 19:58:33
Postat av: Sofie Andersson

Frida, vackra Frida!! Jag gråter när jag läser, men jag kan inte förstå hur du känner. Jag har sett dig ta dig ur hemska situationer, och kommit ut starkare, men detta är inget om jag jämför med att förlora din fina mamma. Gunnel, som har skällt på mig, Gunnel som har kramat mig och Gunnel som har tackat mig...Jag tackar DIG Frida för att du fanns i mitt liv, och gjorde det möjligt att få träffa din mamma. Jag tackar DIG Frida för du lät mig vara en del av din familj!!!

Många varma kramar Sofie

2009-11-23 @ 18:02:00
Postat av: malou

frida :vilken fin blogg du startat:och jag tycks mig veta o känner att din fantastiska mamma gunnel finns med er i familjen.det finns inte ord för sådan sorg.men sorgen finns alltid kvar men den ändrar skepnad, tack och lov...men den går inte att fly ifrån.dessutom har gunnel satt sina oförglömliga spår i dig.mest är det värme i kroppen om du känner efter...kram till er tre.puss.

2009-12-03 @ 17:30:17
Postat av: Isabella

Va fint du skriver Fridis! Många kramar från mig som tänker ofta på er! Det fina mitt i allt elände är ändå att mamma Gunnel har så fantastiskt härliga barn.. med en förmåga att plocka fram de små guldkornen när man minst anar det men behöver det som bäst! Fånga de guldkorn som regnar ner från himlen till dig själv oxå... puss!

/Bella i periferin.. :)

2009-12-22 @ 00:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0