Mår illa...

Gud vad less jag är på detta konsumtionssamhälle! All denna reklam som skapar behov och ångest... Man blir lurad att tro att man behöver en massa trams för att vara lycklig. Jag är inte bättre själv... det är inte det jag säger... Jag vill ha saker som inte är livsnödvändiga! Men när man börjar tänka efter så känner man sig rätt dum! Nu är det dags att ransaka mig själv! Vad mår jag bra av i längden?



Innan jag träffade Simon så hade jag ingen aning om hur man skötte ekonomin eller hur man handlade ekonomiskt! Det är rätt kul har jag upptäckt! Att handla för minsta möjliga belopp och komma hem och känna att man "tänkt till" för en gångs skull! Kilopriser t.ex. jag har aldrig jämfört olika affärer eller deras priser förutom att jag förstått att det är dyrare att handla på macken än på Ica Maxi :) Min vän L har också lärt mig massor... henne ringer jag och terroriserar med tusen frågor om priser när jag handlar... :)

Jag är rikast i världen när jag tänker på vad jag Har,  istället för att tänka på det jag saknar!

Vad är viktigare än hälsa och kärlek? Detta går iallafall inte att köpa för pengar...

Hur ser eran konsumtion ut? Låter ni er bli köpta av simpla reklaminslag?


Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Här hemma köps mycket på Tradera och sen åker jag och storhandlar med min goa vän Frida (dig) :)

Varför ha det bästa av få saker istället för mycket bra saker?! Andrahandsvärde kan vara lika tillfredsställande som nytt då man vet att man både sparat en peng och skonat lite miljöförstöring! :)

Puss på dig min fina, duktiga sessa!

2010-02-09 @ 10:50:55
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: malou.

återigen säger jag att SIMON tycks vara mästare på allt. du vet ju frida att jag inte år så prismedveten, men billig reklam går jag INTE på... varken förr eller nu för tiden..men lite svårt måste det vara att bli bombad med all reklam om vad som man bara måste ha...i prylväg..

men jag har med åren förstått att det är som du säger frida, att kärlek o hälsa går inte att köpa för pengar. och har du det så är livet helt underbart.

men lite prismedvetenhet skadar ju inte trots att du har den fundamentala lyckan . sätt upp ett mål att spara till, så kanske du inte daskar dit på allt som erbjudes. vi lever ju i ett konsumtionssamhälle men det går att styra över,och det är rätt skönt att gå lite på tvärs mot strömmen.

att inte vara fast i ett mönster som inte kommer att leda till någon inre berikning av själen. bara berikar den som säjer skit med mördande reklam. kvalitet ska man ha o det kostar ofta lite extra, men då behöver man inte köpa nytt hela tiden. som lisa säger skonat miljön o kanske också att plånboken mår bättre , plus att du känner att du har lite koll..och simon har ju visat dig vägen ,så nu är det bara att föja den pil där det står: tänk efter...först..hoppas att saga o du o simon mår bra o att kotten nu lämnat sjukhuset med sin rota virus.kramis i snön.

2010-02-09 @ 14:29:20
Postat av: Sofia

Jag blir gärna en i knäppisgänget :) Tack för kommentaren, det värmer! Puss

2010-02-10 @ 21:53:16
URL: http://fiuten.blogspot.com
Postat av: malou.

inte ska du må illa.....strunt i reklamen..du är ju en tjej från GLADA HUDIK.o därifrån kommer kraften tydligen. såg just glada hudik teatern i eurovision festivalen.nu ska dom åka o spela i new york sa dom.heja hudik. o heja frida med family.puss på alla hjärtans dag imorgon. love is all we need.

2010-02-13 @ 21:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0