Rotavirus!




Nu har dom tagit en odling på Gottfrids bajs och konstaterat att vi har Rotaviruset... Viruset ser ut som ett hjul i mikroskåp och det latinska namnet för Hjul är Rota.... tänkte jag skulle skryta lite om mina kunskaper :) hehe
Ett vanligt virus men ganska elakt! Viruset i sig är inte dödligt men det är vanligt att man får vätskebrist och det kan gå väldigt snabbt hos små barn!

Gottfrid är fortfarande på BAVA och behöver sondmatas för att inte bli uttorkad då hans magsjuka har övergått i kraftiga diaréer... Läkaren sa att de kunde hålla på läääänge... han pratade om veckor och månader!

Jag ska snart se om jag kan åka upp på sjukhuset för att träffa Lii och Kotten, måste bara tajma mina tider med Saga också! Hon ska vara nyäten innan jag åker så jag slipper stressa hem till en hungrig bebis!


Puss o Kram så länge! 

Kommentarer
Postat av: malou.

ja, det låter det.rotera gör rotaviruset. men vem är gottfrid? har alla fått det? det är en infektion i tarmarna som främst drabbar späda barn tydligen. har ni vuxna det också? berätta lite fraMÖVER HUR DET GÅR FÖR gottfrid. är det KOTTEN? sköt om er o ha en trevlig helg. är saga drabbad också av det roterande viruset.? helgkram.

2010-01-29 @ 11:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0