Städpersonal sökes!

Nu är jag less på kräkshandukar och bajsgolv... skulle behöva röja upp och skura vartenda litet utrymme här hemma! Men orkar jag? näe.... Jag och Simon har bestämt oss för att göra det när Lii och Kotten har åkt hem... tydligen så kan viruset smitta oss igen, man blir bara tillfälligt imun... så här ska saneras vill jag lova! Men jag mår fortfarande så jäkla dåligt när det ser ut som det gör här hemma!

För att göra städningen roligare så ska jag ladda ner lite städmusik och inhandla alla möjliga roliga skurmedel, borstar, trasor... jag vet inte om det bara är jag som är så konstig att jag tycker att det blir roligare att städa om man har massa nya rengöringsmedel?!

Någon som har ett förslag på bra städmusik?

Förslag på rengöringsmedel som luktar gott?

Förslag i allmänhet vad som kan göra städningen roligare?


Puss från mig!




Kotten som kräks på sin mammi...





Kommentarer
Postat av: mia

hah jag är likadan frida! Ajax tror jag det är som har ett allrengöringsmedel som är lila och doftar lavendel. MUMS! och jag brukar städa till reggae och skaka-rumpan-musik. Då brukar de bli roligt och svettigt! Ett tips är ju Shake that ass bitches med nån artist som ja inte kommer ihåg. Den är asbra!

2010-01-26 @ 10:35:51
URL: http://mariareh.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oh jag är precis likadan! Rosa städutrustning gör det hela mycket roligare enligt mig och massor spännande rengöringsmedel som får smutsen att försvinna (poff!)

Musiken bör vara trallvänlig (eller vad säger du Frida, ska vi spela vårt trall-spel snart igen) ;)

2010-01-26 @ 10:46:18
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: malou.

hemska saker ni råkat ut för. jag vill tipsa om att klorin ska användas vid städ efter virus calisi, vinterkräksjukan. viruset är seglivat o dör inte bara för att det lämnar din kropp. så städa noga , gärna med rosa saker. det piggar upp. sen ska man vara hemma 2 dagar efter att kaskaderna upphört. o då blir det ju bra med stprstäd o klorin. detta enl. smittskyddsinstitutets info.annars är ju inte klorin så populärt,men vid detta tillfälle skall det användas.

musik? ja, varför inte lite salsa-musik. eller raggae?

själv dansar jag utav bara farten då latinos spelar "rudolf med röda mulen" o till o med stilla natt får de att svänga....helt otroligt...

men nu önskar jag er alla att ni piggar på er.kramis.

2010-01-27 @ 19:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0