Tålamod!

Jag vet att jag har dåligt tålamod... jag jobbar på det! Jag vet och att mamma alltid sa att hon hade dåligt tålamod men jag håller inte riktigt med henne! Tänk att hon lärde sig blogga under tiden hon hade cancer (hon visste inte hur man fick igång datorn innan)... Det kallar jag tålamod! Att sitta och skriva fastän du mår dåligt och skakar...
Mamma skrev till och med ett inlägg om tålamod, och det känns lite paradoxalt att läsa det då inlägget är fullt av just tålamod, men hon skriver att hon inte har det... jaja jag vill bara att alla ska vet hur stark och fantastisk människa min mamma var!

"Inget tålamod

Mars 15th, 2009 by gunnelbirgitta

Ifrån att ha varit så glad så har jag haft en svacka i helgen med tårar, det kanske  beror på att jag börjar känna av de symtom som jag vet kommer men inte vill ta till mej.

 Tex igår skulle jag ut på en promenad men fick vända p.g.a. lite kyla och blåst, fast det var ju några plusgrader? jag kunde inte röra på munnen (det kan jag ju annars eller hur?) ögonen tårades, skakig i benen ja, hela kroppen,jag försöker ju låtsas att jag inte är sjuk men i bland är det inte så lätt ändå, jag vill, vill, vill bli frisk. (Så nu ska jag krypa under täcket och tycka synd om mej själv ett tag,) kanske hjälper det?

Så till min fiende TÅLAMOD, Igår när jag tittade på postkodmiljonären i TV plus andra tävlingsprogram höll jag på att bli HELTOOOOKIG varför kan dom inte säja det rätta svaret på en gång, utan man måste vänta, vänta vänta jag blir så FÖRBANNAD det är så löjligt, jag tycker inte det är ett dugg spännande att vänta. men jag kan ju stänga av apparaten om det inte passar. mej men det vill jag inte heller. I dag jag har inte varit någon glädjespridare,det kanske är bättre imorgon.

gunnelbirgitta.

Undra om det finns piller för tålamod?"


JAG ÄLSKAR DIG MAMMA!.... 1 mer....


Kommentarer
Postat av: Lisa

"Tålamod är en fiskares bästa vän...!"



Tålamod är överskattat men lite kan vara bra att ha och det har du! Annars skulle du inte klara av mammalivet så galant som du gör! :) och tänk vad du kämpat med amningen, är inte det tålamod? Eller vänta, hm det kan vara en blandning mellan tålamod och Frida-envisheten. Men tro mig, det finns där!

Puss älskling!

2010-01-12 @ 12:10:41
URL: http://lisapetri.blogg.se/
Postat av: Casandra

Usch, beklagar verkligen det som har hänt din mamma. Men om du är snäll kan jag kanske fråga om du får låna min mamma! Thihi! Usch, nja det där med tålamod är ju ibland hopplöst. Men tålamod är aldrig så viktigt som när man är på väg att förlora det. Det är då vi verkligen behöver det! Kramar Casandra

2010-01-13 @ 15:36:37
URL: http://casandrahenriksson.blogg.se/
Postat av: malou.

jag tycker som lisa skriver.kombinationen.

men vad fint din mamma beskriver sin situation och jag tycker det låter som frida själv sagt el skrivit det.

samma insikt och fighter-anda..leve er båda. kram.malou.

2010-01-13 @ 19:35:30
Postat av: Helene Paulsson

KRAMAR OM!!! <3

2010-01-16 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0